Kayseri Erciyes Endemik Bitkileri - BÜNYAN HABERLERİ

728x90 AdSpace

SON DAKİKA

Kayseri Erciyes Endemik Bitkileri


Çevre Haftası nedeniyle Erciyes Tv’de Söyleşi Programında Yrd.Doç.Dr. Cem Vural ve Öğretim Elemanı Nihat Karakaya ile bir araya geldik. İyi ki de bir araya gelmişiz.


Çünkü, birincisi son derece canlı bir program oldu. İkincisi Erciyes Dağı ile ilgili öyle şeyler söylediler ki ben ilk defa duydum. Programdan sonra interneti aradım taradım ki kıymetli hocalarım uzun ince bir yoldan geliyorlar. Yani yaptıkları çalışmalarla ilgili internete bilgiler yansımış ama biz fark etmemişiz.


√ Kayseri’de 2500 civarında bitki türü olduğunu ben bilmiyordum.

√ Bu bitkilerden 1173 tanesinin Erciyes dağında bulunduğunu bilmiyordum.

√Dünyada 13 bitki türünün sadece ve sadece Erciyes Dağında yetiştiğini bilmiyordum.


2600 metre yüksekliğinde kayak pistlerinin bulunduğu alanda daha önce keşfedilmemiş bir karanfil türüne rastlandığını ve bu bitkiye Yrd.Doç.Dr.Cem Vural’ın hocası Prof. Dr. Zeki Aytaç’ın adına binaen Dianthus aytachiiadını verdiğini bilmiyordum.


√ Erciyes Master Planını hazırlayan Avrupalı firmanın Erciyes’in florasını dikkate almadan bu projeyi hazırlamış olduğunu bilmiyordum.

√ Erciyes ve Kayseri isimlerini taşıyan birden çok bitki türü olduğunu bilmiyordum. (Erciyes Karanfili, Veronika Erciyes Dağı vb.)

√ Erciyes Dağına yaylıma çıkan hayvanların sayısında azalma oldukça kaybolduğu sanılan ve bilinmeyen birçok bitki türünün ortaya çıktığını bilmiyordum.

√ Kayseri gibi florası bu kadar zengin bir memleketin büyük botanik bahçelerine ihtiyaç duyduğunu bilmiyordum.


Nihat Karakaya Hocanın fotoğraflarında birçok bitkiyi gördük. İki kıymetli insan daha bilmediğimiz birçok bilgiyi bizimle paylaşırlarken hayatımıza yeni bir ufuk açtılar.


Nedir bunlar?

√ Yolculuk etmesi yasaklanmış bir yaşlı Alman, o kadar yolu kat ederek Erciyes dağında yeni bulunan bir çiçeğin sabah vakti güne merhaba deyişine ortak oluyorsa, bizim de Erciyes’in florasına onun gösterdiği duyarlılığın binde birini göstermemiz gerektiğini düşünüyorum.

√ Erciyes Master Planında, Erciyes dağı florasına dikkat edilmesini istiyorum.

√ Erciyes Dağına, Talas’a, Kayseri’ye, Hacılar’a Botanik Bahçeler yapılmasını ve Kayseri’deki 2500’e varan bitki türünün bu bahçelerde yetiştirilerek insanlara tanıtılmasını istiyorum.

√ Ali Dağına demir merdivenler yapanların o demirleri Ali Dağından derhal sökmelerini istiyorum.

√ Ali Dağının doğal dokusuna zarar verecek hiçbir çalışmanın yapılmasını istemiyorum.

√ Erciyes Dağı ve Kayseri Florası ile ilgili kitapların basılmasını istiyorum.

√ Sadece ve sadece Erciyes dağında yetişen 13 bitki ile Kayseri’de yetişen önemli bitkilerin kartlarının basılarak bütün okullara ve işletmelere, kurumlara dağıtılmasını istiyorum.

Bilmem çok şey mi istiyorum.
Çevre bilincinin en büyük vatanseverlik göstergesi olduğuna inanıyorum ve sevgili hocalarıma canı gönülden teşekkür ediyorum.
S.Burhanettin AKBAŞ
Kayseri Erciyes Endemik Bitkileri Reviewed by bunyan on 2/06/2012 Rating: 5 Çevre Haftası nedeniyle Erciyes Tv’de Söyleşi Programında Yrd.Doç.Dr. Cem Vural ve Öğretim Elemanı Nihat Karakaya ile bir araya geldik. ...

Hiç yorum yok: