27.02.2012

Sağlığınız İçinTüketmeniz Gereken 10 Gıda

Zerdeçal:
Baharatların süperstarı olarak bilinen zerdeçal, iltihap sökücü ve kanserden korucu maddeler içeriyor.









  • Sardalya:
    Ünlü bir doktor bu besini "Kutuya sıkıştırılmış sağlık "olarak nitelendiriyor. Omega-3 bakımından çok zengin, civa içermez ve kalsiyum deposu. Demir, magnezyum, fosfor, potasyum, çinko, bakır ve manganez bakımından çok zengin olup aynı zamanda tam bir B vitamini deposu.

  • Kabak:
    Gerek konserve gerek mevsiminde kabak, lif bakımından çok zengindir. Bağışıklık sistemi için gerekli olan A vitamini bakımından boldur ve kalorisi çok düşüktür.




  • İsviçre Pazısı:
    Karoten maddesiyle yüklü, yeşil yapraklı bir bitki olan pazı göz sağlığı için oldukça faydalı.





  • Nar suyu:
    Kan basıncını düşürdüğü ve antioksidanla bakımından zengin olduğu kanıtlanmıştır.





  • Lahana:
    Kanser önleyici olarak bilinen sülfür bakımından oldukça zengin bir besin.





  • Yabanmersini:
     Dondurma işleminin besin değerini düşürdüğü bilinse de, bu yöntemle yıl boyunca yabanmersini bulabilmek mümkün ve hafıza için çok yararlı bir besin.




  • Erik Kurusu:
     Antioksidan deposu.






  • Kabak çekirdeği:
     Kabağın besin değeri en yüksek olan kısmıdır ve magnezyum bakımından çok zengindir. Erken ölümlerden korunmak için gerekli olan birçok minerali içinde barındırır.




  • Zencefil:
    Kan şekerini ve kolesterolü kontrol altına almada kullanılır.

Soma Toplumsal Dönüşüm Projesine destek olun!

0 yorum:

Yorum Gönder