Milli Silahlarımız - BÜNYAN HABERLERİ

728x90 AdSpace

SON DAKİKA

Milli Silahlarımız

Türk savunma sanayi son yıllarda yaptığı atakla birçok alanda başarılı projeler gerçekleştirmeyi başardı. Başbakan Erdoğan'ın açıkladığı 2023 hedefleri arasında da yer alan milli tank, milli uçak ve milli uydu projeleri devletin büyük kararlılığı ile devam ediyor. Türkiye'nin bölgesinde liderlik iddiasını artıracak ve terörle mücadelede ordunun gücünü katlayacak projeleri derledik.


İŞTE MİLLİ SİLAHLARIMIZ
  • ALTAY - MİLLİ TANK
    Koç Grubu'na bağlı Otokar'ın ana yüklenicisi olduğu projeye 2007 yılında başlandı. Üçüncü nesil ana muharebe tankı olarak geliştirilen Altay, ismini Kurtuluş Savaşı'nda 5. Süvari Kolordusu'nu komuta eden Fahrettin Altay'dan almıştır.
     
  • ALTAY - MİLLİ TANK
    Altay projesinin teknik destek sağlayıcısı Güney Kore'nin Rotem firmasıdır. "Altay" olarak adlandırılan tankın tasarım, geliştirme, prototip imalatı, test ve sertifikasyon aşamalarının tamamlanması için 500 milyon dolar mali kaynak ayrılmıştır.

  • AKYA - MİLLİ TORPİDO
    Türk Deniz Kuvvetleri Araştırma Merkezi Komutanlığı (ARMERKOM) sorumluğunda Güney Kore desteğiyle AKYA adı verilen 553 mm standart çaplı yeni tip ağır torpido üretildi.
    Projede torpidonun harp başlığı hususunda ROKETSAN, TÜBİTAK ise sonar bölümlerinde sorumluluk aldı.


  • MİLGEM - MİLLİ GEMİ
    "Milli" ve "Gemi" kelimelerinin kısaltılmasından türetilen Milgem projesiyle milli imkânlarla modern muharip gemi üretilmesi amaçlandı. Geminin tamamen özgün ön dizaynı 2004 yılında tamamlandı ve  geminin ilk kaynağı 26 Temmuz 2005 tarihinde İstanbul Tersanesi Komutanlığında atılarak geminin inşa sürecine geçildi.
    27 Eylül 2008'de Preveze Deniz Muharebesinin 470nci yıldönümü ve Deniz Kuvvetleri Gününde ilk yerli gemimiz olan Heybeliada (F-511) denize indirildi.
  • MİLGEM - MİLLİ GEMİ
    02 Kasım 2010 tarihinden itibaren deniz seyirlerine başlanarak performans kontrolleri yapıldı.
    Milgem projesinin ikinci gemisi olan Büyükada (F-512)'nın tekne inşası da İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda devam etmektedir.
    99 metre boyundaki geminin, azami genişliği ise 14.40 metreyi buluyor.

  • ANKA - İNSANSIZ HAVA ARACI
    Adını efsanevi masal kuşu Zümrüd-ü Anka kuşundan alan insansız hava aracı Türk havacılık şirleti TAI (Turkish Aerospace Industries) tarafından üretildi.
    Test uçuşundan da başarıyla çıkan Anka, 17,3 metre kanat açıklığı, 8 metre boy ve bin 600 kilo kalkış ağırlığıyla kendi sınıfının en üst kapasiteli uçakları arasında yer alıyor.

  • ANKA - İNSANSIZ HAVA ARACI
    Anka, 155 beygirlik dizel motor ile 24 saat havada kalacak ve benzerlerinden daha fazla yük taşıyacak. Gündüz ve gece keşif, gözetleme ve hedef tespiti yeteneklerinin en gelişmişlerine sahip uçak otomatik olarak inip kalkabilecek.
    7 bine yakın parçadan oluşan ve büyük oranda karbon kompozit malzemeden imal edilen uçağın gövde ve kanatları ile radar görünürlüğünün düşük olmasına özen gösterildi. Anka’nın 23 bin feet irtifaya çıkıp 18 saat havada kalması hedefleniyor.

  • ATMACA - MİLLİ GEMİSAVAR
    Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı için geliştirilen gemisavar füze sisteminin ismi Atmaca olarak belirlendi. 8o milyon euro değerindeki sözleşmenin imzalanması ile prototip geliştirme çalışmalarına başlandı.
    Roketsan ana yükleniciliğinde sürdürülen projede füzelerde kullanılacak RF arayıcı başlık Aselsan sorumluluğunda geliştiriliyor.
  • ARMA - ZIRHLI MUHARABE ARACI
    Otokar'ın ürettiği Arma 8x8 isimli zırhlı muharebe aracı karanlıkta, siste, dumanda hiçbir ışık yakmadan termal kamera ile yolu ve etrafı görme ve ilerleme imkanı sağlayacak.
    Aracın Amfibi kit sayesinde hiçbir ön hazırlık yapmadan suda yüzebilmesi ve suda saatte 8 kilometre hız yapabilecek.

  • ARMA - ZIRHLI MUHARABE ARACI
    Modüler bir platform olma özelliği taşıyan araç, ihtiyaçlar doğrultusunda farklı silah kule sistemleriyle donatılabilecek.





  • ARMA - ZIRHLI MUHARABE ARACI
    Sürücü ve komutan dahil 12 personel ve 24 ton azami yük taşıyabilen araç, 450 beygir gücünde motora ve 7 ileri 1 geri vitese sahip bulunuyor. Araç, 1 depo yakıtla 750 kilometre yol alabilecek.




  • BMC KİRPİ
    BMC tarafından Kirpi ismiyle üretilen mayına karşı korumalı 2,5, 5 ve 10 tonluk taktik tekerlekli araçlar  yüzde 70'i yerli imkanlarla üretildi.
    Zırhlı araçlar bir depo benzinle 800 kilometre yol katederken lastikleri patlasa bile tekrar şişerek 40 kilometre gidebiliyor.

    Kirpi'nin Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine katılmasıyla birlikte terör örgütünün mayınlı saldırılarından güvenlik güçleri kurtarıldı. PKK'nın kabusu olan araçlar, askerlerin güvenli bir şekilde sevk edilmesine imkan sağladı.

  • COBRA - ZIRHLI TEKERLİKLİ ARAÇ
    Otokar Cobra, Otokar'ın araştırma ve geliştirme ekibi tarafından silahlı kuvvetlerin zırhlı tekerlekli araç (ACV) ihtiyacı doğrultusunda geliştirildi.
    9 personel taşıma kapasiteli lastik tekerlekli 4x4 Cobra Zırhlı Aracı değişik tiplerde üretilmektedir. Aracın aynı zamanda amfibik versiyonu da bulunmaktadır.


  • COBRA - ZIRHLI TEKERLİKLİ ARAÇ
    Cobra, ilk kez Güney Osetya Savaşında muhabere alanında kullanıldı. Cobra, halihazırda Azerbaycan, Cezayir, Bahreyn, Bangladeş, Gürcistan, Malezya, Maldivler, Nijerya, Slovenya, Pakistan, Peru, Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde kullanılıyor veya bu ülkelerde sipariş alındı.


  • GÖKTÜRK MİLLİ KEŞİF UYDUSU
    Türkiye'nin 2013 yılında yörüngeye oturtmayı planladığı Göktürk keşif ve gözetleme uydusu, 2 metre ve üzerindeki objelerin yüksek çözünürlükte görüntülerini toplayabilecek kapasitede üretildi.




  • GÖKTÜRK MİLLİ KEŞİF UYDUSU
    Göktürk keşif ve gözetleme uydusu, özellikle Avrupa, Kafkaslar ve Ortadoğu'da askeri istihbarat amaçlı yüksek çözünürlüklü görüntü alınmasını sağlayacak. Uydu, Türkiye'nin terörle mücadelede elini güçlendirecek. Uydu için 2009 yılında İtalyan Telespazio şirketiyle sözleşme imzalandı. İtalyan şirket, Fransız savunma şirketi Thales'le birlikte projeyi yürütüyor.
    Projenin Türk ortakları ise Aselsan, TÜBİTAK, Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü.

  • GÖZCÜ - MİNİ İNSANSIZ HAVA ARACI
    Gözcü Mini İHA, Türkiye'nin Baykar Makine Sanayii ve Kale KALIP firması tarafından üretilen insansız hava aracı.
    Mini İHA, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından hava keşif ve haber alma görevlerinde kullanılması için tasarlandı. Şu an TSK tarafından sahada kullanılmaktadır.


  • GÖZCÜ - MİNİ İNSANSIZ HAVA ARACI
    Gözcü, kısa mesafeli keşif ve haberalma etkinlikleri için tam kapasiteli (sığalı) robotik bir sistem olarak düzenlendi. Gözcü, TSK envanterinde 25 bin saatten fazla uçuş gerçekleştirdi. Sistem, zor coğrafi ve meteorolojik koşullar altında görev yapabilecek niteliklere sahiptir.
    1.2 metre uzunluğundaki Gözcü'nün kanat açıklığı 1.9 metre, ağırlığı 4.5 kilogram ve 12 bin feete kadar havalanabiliyor.
    Elle fırlatılarak uçurulan Gözcü, saatte 55 kilometre hıza ulaşabiliyor.

  • HÜRKUŞ EĞİTİM UÇAĞI
    TAI tarafından tasarımı yapılan yerli uçağımız Hürkuş, orta-seviye eğitim için hava kuvvetlerinde kullanılacak. Yurtdışına da satılması hedeflenen ve isminin ünlü havacımız Vecihi Hürkuş'tan alan uçak, gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti ile öğretmen ve öğrenci pilotun arka arkaya oturduğu, tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahip olacak.

  • İNSANSIZ DENİZ ARACI
    Global Teknik A.Ş. mühendisleri, TÜBİTAK'ın da desteğiyle yaklaşık 3 milyon dolara 30 knot hız yapabilen, uydu vasıtasıyla dünyanın her tarafından sevk ve idare edilebilecek, üzerine radar, sonar, su altı kamerası, robot kolları, hafif makineli tüfek sistemleri gibi cihazların monte edilebileceği insansız deniz aracı (İDA) ortaya çıkardılar.
    4 metre uzunluğundaki İDA, Dünyada ABD ve İsrail'in öne çıktığı alanda Türkiye'nin iddialı bir şekilde yer almasına imkan sağlayacak.

  • İNSANSIZ DENİZ ARACI
    İDA sayesinde su üzerindeki her türlü araç izlenebilecek. Elde edilen veriler merkezde kurulu yer istasyonlarına iletilerek asimetrik tehdit, kıyı koruması, kaçakçılık, gümrük, can kurtarma, su üstü eğitim atışı için hedef platformu, uyuşturucu ile mücadele, sabotaja karşı koyma, deniz trafik kontrolü, deniz tehlikelerine karşı önlem, savaşta silah olarak kullanım, istihbarat, keşif ve gözetleme alanlarında kullanılabilecek.
  • İNSANSIZ DENİZ ARACI
    İDA, her türlü hava koşullarında deniz ve iç sularda kullanılabileceğini, özel tasarlanan dizaynı sayesinde devrilmeden yoluna devam edebilecek.
    Araç, uzaktan kumanda ve üzerindeki anten sistemiyle 50 kilometre mesafeden kontrol edilebilirken  GPS ve uydu kullanılarak da dünyanın her tarafından sevk ve idare edilebilecek. Kumanda sisteminde arıza olması ve iletişimin kesilmesi halinde İDA'nın otomatik pilotu sayesinde suya ilk bırakıldığı yere dönecek şekilde tasarlandı.

  • KASIRGA TR-300 FÜZESİ
    WS-1 roket sistemi Üzerine şekillenen 302mm çapındaki Kasırga roketi; fren halkası takılı olarak 80km, fren halkası takılı olmadan 100km menzile ulaşabilmektedir.





  • MELTEM DENİZ KARAKOL UÇAĞI
    Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın 6 adet ve Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın 3 adet olmak üzere toplam 9 adet CN-235 tipi uçakların görev sistemlerini oluşturan donanımı için Komuta Kontrol Sistemi geliştirilmesi ve uçak platformlarına kurulumu ve entegrasyonu projesidir.
    Bu projenin iki ana alt sisteminden biri olan Yer Destek Sistemlerinde iş paketlerinin yüzde 90'ı HAVELSAN tarafından geliştirilmiştir. Diğer ana alt sistemi olan Hava Platformu kısmında ise fonksiyonel görev bilgisayarı yazılımları geliştirilmektedir.
  • MİLLİ PİYADE TÜFEĞİ (MPT)
    Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKE) ve alt yüklenici Kale Kalıp tarafından yürütülen çalışmalar sonucunda, Milli Piyade Tüfeği'nin (MPT) tasarımı karara bağlandı.




  • MİLLİ PİYADE TÜFEĞİ (MPT)
    3 ayrı ekipte 40 uzmanın 2 yıllık çalışması sonucunda, TSK'nin istediği özellikleri taşıyan, yurtdışında da pazar bulabilecek modern bir tüfek üretildi.
    Modern Piyade Tüfeği'nde de M-16 mekanizmasından türetilerek özgünleştirilen bir sistem kullanılıyor.



  • MİLLİ PİYADE TÜFEĞİ (MPT)
    4.3 kilogram ağırlığında, mermi çapı 7.62 mm, boyu 88 cm, şarjörü 20 mermi kapasiteli MPT'nin etkili atış menzili 400 metreyi buluyor.





  • PARS - ZIRHLI MUHAREBE ARACI
    Pars 8x8 ismi verilen yeni nesil tekerlekli zırhlı aracın Pars 6x6 modeli de üretildi.
    Aracın motoru ön yerine ortaya yerleştirilerek yük dağılımı konusunda büyük avantaj sağlandı.
    Ön ve arkasında kameraların yer aldığı aracın görüş açısı benzer araçlara göre oldukça geniş tutuldu.



  • PARS - ZIRHLI MUHAREBE ARACI
    Gece görüş sistemleri bulunan araca farklı silah sistemleri takılabiliyor. Pars 6x6 suda 10 kilometreye kadar hız yapabiliyor ve yüksek mayın ve balistik koruma seviyesine sahip.
    Araç, mayın patlaması durumunda etkiyi yayan ve personeli korumayı amaçlayan bir tasarıma sahip. Personelin ayağını koyduğu yer ise özel olarak tasarlandı. Korumanın son halkasını ise koltuk sistemi oluşturuyor.
  • TÜBİTAK AKILLI BOMBA
    TÜBİTAK Savunma Sanayi Araştırma Geliştirme Enstitüsü (SAGE), uçaktan atılan bombalara güdüm yeteneği kazandıran Hassas Güdüm Kiti (HGK) geliştirdi.




  • TÜBİTAK AKILLI BOMBA
    Uçaktan atılan bombalara güdüm yeteneği kazandıran (HGK) geliştirilerek 2000 lb Mk-84 genel maksat bombalarını akıllı bombalara dönüştürüyor.





  • LEOPARD 2A4 TANKI MODERNİZASYONU
    ASELSAN, Leopard 2A4 tankı modernizasyonunu gerçekleştirdi ve adını ''Leopard 2 Next Generation'' koydu.
    Leopard 2A4'ün tüm elektronik, elektro-optik, elektro-mekanik ve elektro-hidrolik sistemlerini, yeni geliştirilmiş son teknoloji ürünü sistemlerle değiştirdi. Bu da tanka dünya üzerinde bulunan diğer ana muharebe tanklarına göre performans ve ömür boyu maliyet konularında kıyaslanamaz bir üstünlük kazandırdı.
    Leopard 2 modernizasyon konfigürasyonunda biri nişancı, diğeri komutana ait olmak üzere tüm tank fonksiyonlarını gerçekleştirebilen ve birbirinin fonksiyonlarını devralabilen bağımsız iki periskop sisteminden oluşan ASELSAN Yeni Nesil Atış Kontrol Sistemi yer alıyor.
  • LEOPARD 2A4 TANKI MODERNİZASYONU
    Tank içerisinde yanıcı hidrolik yağının kullanılmaması, gürültü seviyesinin düşürülmesi, daha az güç tüketilmesi, ısı atımının azaltılması, güvenilirliği arttırma ve bakım ihtiyaçlarını düşürmek gibi sebepler göz önünde bulundurularak, Leopard 2 modernizasyon konfigürasyonuna elektrikli Top ve Kule Takat Birimleri entegre edildi.
    Nişancı ve Komutan periskopları tarafından sürülen elektrikli motorlar sayesinde top/kule kontrolü ve stabilizasyonu gerçekleştirilerek hareketli tanktan gerçekleştirilen atışlarda yüksek İAVİ (İlk Atışta Vuruş İhtimali) sağlandı.
  • ASELFLIR-300T
    Aselsan tarafından geliştirilen sistem, kullanıcıya pilotaj/seyrüsefer, keşif, hedef tespit/teşhis ve tanıma, çoklu hedef takibi, hedef işaretleme, hedef konum belirleme kabiliyetleri sağlayan çok amaçlı bir görüntüleme ve nişangah sistemidir.
    Teknolojideki en son gelişmelerin kullanıldığı tamamen özgün bir ürün olan bu sistem, stabilizasyon, görüntü kalitesi ve otomatik hedef takip algoritmaları gibi birçok özellikleri ile dünya üzerindeki sayılı nişangah sistemlerinden biridir.
  • ASELFLIR-300T
    Sistem, üzerindeki yazılım ve donanımın esnekliği sayesinde, sabit kanatlı, döner kanatlı ve insansız hava araçları ile gemilerde kendinden beklenen görevleri yerine getirecek yetenek ve özelliklere sahiptir.




  • ASELFLIR-300T
    TEKNİK öZELLİKLERİ:
    Yüksek Çözünürlüklü 576x7 Odak Düzlemli Dizin Dedektör
    Gelişmiş Görüntü İşleme Teknikleri
    4-eksen Jiroskopik Stabilizasyon
    Renkli/Siyah-Beyaz Görüntü üzerinde Çoklu Hedef Takibi
    MIL-STD-1553 / RS-422 veriyolları ile diğer ekipmanlar ile haberleşme
    Seyrüsefer Kabiliyeti sağlayan Geniş Görüş Açısı
    Yüksek menzil performanslı ve Yüksek Çözünürlüklü Uzaktan Teşhis Kamerası
    Pilotaj/operator yükünü azaltan otomatik görüntü modları, görüş alanı tarama modları, otomatik olarak seçilebilen hedef takip algoritmaları
    Doğrusal titreşimlerin görüntü üzerindeki olumsuz etkilerini azaltan izole edilmiş iç gimbal yapısı
    SABAH.COM.TR
Milli Silahlarımız Reviewed by bunyan on 2/29/2012 Rating: 5 Türk savunma sanayi son yıllarda yaptığı atakla birçok alanda başarılı projeler gerçekleştirmeyi başardı. Başbakan Erdoğan...

Hiç yorum yok: