27.02.2012

Beyni Geliştiren Besinler

Beyin sadece glikoz ve oksijenle çalıştığından meyvelerde bulunan meyve şekeri kolayca glikoza dönüşür....









Sabahları geç kahvaltı ediyor ya da kahvaltıyı ihmal ediyorsanız, o zaman mevsimlik meyve, meyve suyu ve bir bardak ılık su almayı alışkanlık hale getirin. 




  • Sabah bir tatlı kaşığı bal.
  • Zencefil içerdiği maddelerle, beynin yeni fikirler üretmensini sağlar.
  • Kimyon akla yeni fikirler getirir.
  • Havuç hatırlama yeteneğimizi artırır; çünkü beyin metabolizmasını canlandıran enzimler içerir.
  • Ananas ezberlemek için çok yararlı bir besindir.
  • Avokado kısa süreli hafıza için tüketilebilir.
  • Çilek stresin etkisini azaltır.
  • Limon algılama yeteneğini artırır.
  • Lahana, troin bezlerinin aktivitesini azaltır ve bu da sinirlenmeye iyi gelir.
  • Soğan aşırı yıpranmaya, fiziki yorgunluğa karşı kanı sulandırır. Böylece beyin oksijeni daha kolay alır.
  • Bir avuç siyah üzüm.
  • Balık beyin hücrelerinin gelişimini sağlayan Omega-3 içerir. Haftada bir kez yenmesi tavsiye edilir.
  • Yumurta İçindeki kolin maddesi, beyin hücrelerini yeniler, güçlendirir.
  • Ay çekirdeği, bir avuç çekirdek yemek sinirleri yatıştırır. Ayrıca kasların gevşemesini sağlayan magnezyum sayesinde iyi bir uyku sağlar.
  • Yulaf, vücuda yavaş yavaş ama iyi bir enerji sağlar. Her gün kahvaltıda yemeye dikkat edin.
  • Barbunya, besinden alınan B1 vitamini eksik olursa, hafızanın normalden daha zayıf olmasına neden olur. Haftada 2-3 kez yenmelidir.
  • Bezelye, Ergenlik döneminde yaşanan anksiyeteyi yok edecek B1 ve B3 vitaminlerini içerir. Haftada en az iki ya da üç tabak alınmalıdır.
  • Su, beynin ideal şartlarda çalışması için su oranı yeterli olmalıdır. Günde 6-8 bardak su içilmelidir.
  • Ceviz
  • Fıstık
  • Fesleğen
  • Karabiber

Soma Toplumsal Dönüşüm Projesine destek olun!

0 yorum:

Yorum Gönder